Tuesday 14 July 2015

Being mindful

Marbella April 2015






































Last week I finished my 6 week Cognitive Behaviour Therapy (CBT) course which was truly incredible. I’m constantly trying to improve myself and get further along on my 'spiritual road', and the CBT course helped me with that, as well as helping me gain more control over my overactive mind.
The concept of “mindfulness” that they teach you about, is simply amazing. I now meditate (guided meditation, otherwise I often lose focus) on average 5 times a week, usually just before going to bed.
By fully focussing on one of my senses, the worry reduces (I’m prone to worry!), as the brain can’t possibly be at two places at once. Really and truly you’re actually just tricking your body and your mind! :-)
But it helps me go to sleep and not let worrying thoughts take over. I have developed a whole new relationship with my thoughts, and I’m now looking to take a further self help course as I think there is always room for improvement! To be continued..

2 comments:

Anonymous said...

Åh, vad intressant. Jag har nyss börjat intressera mig för mindfulness och skulle vilja läsa mer om hur man kan tänka men utbudet är stort och det är svårt att veta var man ska börja. Har du en bok du kan rekommendera? Liksom du oroar jag mig en aning för mycket. :) Hade varit skönt om jag kunde kanalisera känslorna på ett bättre sätt. Tack på förhand! Och trevlig sommar!

London Mummy said...

Hej, och tack for din kommentar. Mindfulness ar val mer el mindre "medveten narvaro". Om man lyssnar pa guided meditation (body scan - dar man fokuerara pa sin andning eller olika delar av kroppen, eller bara sinnesupplevelser som dofter, smaker smarta mm), sa ger man sin kropp en chans att ta en paus fran negativa tankar och kanslor. Sa nar man ar medvetet narvarande, sa minskar darmed oron och grubblerier och kan minska stress och smarta. Jag foreslar att du gar en mindfulnesskurs. Cbt:n gar inte in i sjalva sakfragan ang ditt/dina problem utan mer om hur man ska styra tankarna nar man borjar ma daligt. Jag fick handouts/broschyrer efter varje session, sa har tyvarr ingen bok att rekommendera. Lycka till och fortsatt trevlig sommar till dig ocksa. Kram, Catharina

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin