Wednesday 27 October 2010

First full day at nursery




Today was the first time Sean spent all day (8.30am-6pm) at nursery. Below is an extract from his daily book that his nursery nurse, Amy, fills in each day:


Snack - Mixed fruits (didn't eat), rice cake, milk


Lunch - Fish (few bites), rice and vegetable (ate almost all), banana trifle - few spoons


Sleep - 12.45- 2.00pm


Tea - Carrot sticks and hummus (licked hummus off), fruit scone


Nappies - 2 wet


My day:
Sean enjoyed reading stories this morning and helping Cormat to build towers.
He also did some drawing and we played with animals. Outside he rode bikes and helped me to sweep the leaves. At lunchtime he ate very well and went to sleep very quickly. He had a VERY GOOD first whole day :-)


Sean got a sticker for helping well at tidying up time


6 comments:

Veronica said...

Aww, det ser ut som Sean hade en fin forsta dag pa dagis :)

Sofia said...

Hej! hoppas du inte tar detta som kritik för jag är allt för att barn ska gå på dagis och leka och ha kul. Men jag kan inte låta bli att undra varför ditt barn är på dagis från halv nio till sex (!!) när du inte jobbar? Så långa dagar har ju inte ens barn till föräldrar som jobbar heltid. Ser ut att vara ett bra dagis i alla fall.

London Mummy said...

Veronica; han verkligen alskade det och ville inte ga hem nar jag kom for att hamta honom! :-)

Sofia;
Jag forstar att du har missforstatt det hela. Det ror sig endast om en en hel dag i veckan pa dagis, sa att Sean kan ta del av alla roliga aktiviteter.

MVH,
Catharina

Anonymous said...

Jag vet att jag alltid skriver samma sak men OJ sa stor han har blivit och sa fin han ar!

det verkar verkligen som Sean hade en toppen dag pa dagis - tank sa skoj vi hade det nar vi var sma :)

xxLinda

btw - sag din stiliga make just off high streeten (tror de var) forra veckan. Nu vantar jag bara pa att bumpa in i dig oxa ;)

Sofia said...

Aha tänkte väl det! Låter ju superbra och vilken koll de verkar ha...hade man ju kunnat drömma om i Sverige.

London Mummy said...

Linda; tack sota rara du! En mammas hjarta fylls av stolthet!
Mannen strackte extra pa ryggen nar jag framforde din komplimang och tackade som hjartligast, hehe
Ja, konstigt nog har det inte hant an att vi sprungit pa varann, men det ar val bara en tidsfraga :-)Kram!

Sofia; vad skont att vi klarat upp det missforstandet ju! lol

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin