Friday 11 October 2013

Goodbye second trimester!

Bump at 27 weeks @ 5.30am this morning 

The second trimester has drawn to a close, but with that, I've started noticing a new symptom; the restless leg syndrome (RLS)! Yup, it's back with a vengeance, and is unfortunately really affecting my sleep..


Having said that, the most wonderful thing right now though is that if our girl was born at any point from now, she would have an 85-90% chance of survival rate :-) 


I began this pregnancy with so much fear - fear that I would never make it to 12 weeks..and now, it really seems so unreal that we will meet our daughter sometime in the next 13 weeks.


 I feel so incredibly blessed and am so grateful that she is healthy and regularly kicking up a storm in my tummy 

4 comments:

Hope said...

Så skönt att lilla flickan mår så bra men stackars dig som inte får sova :-(
Oron och rädslan i början är fruktansvärt jobbig.
13 veckor kvar bara, oj vad tiden går snabbt!
Ta hand om dig.
Kram

London Mummy said...

Hope; Tack for din sympati :-) Ja somnen ar ingen hojdare for tillfallet, och om min lilla flicka ar anything like Sean (med kolik/magknip),sa kommer det bli mycket jobbiga natter framfor oss, sa det ar ju lika bra att vanja sig hehe.
Langtar sa jag dor tills hon tittar fram :-)

Stor Kram och trevlig helg / C

johanna modemamma said...

Jobbigt med sömnen vännen, hoppas verkligen att det vänder.
Skönt att lilla prinsessan mår bra.
Ja, tänk vad snabbt tiden går. Skönt!
Du ser så brun och fräsch ut.
Jag är blek och har kliat sönder hela min rygg, hemskt är det....hade hemsk klåda förra gången också.
Men, men.....vi får hålla ut!
KRAM
<3

London Mummy said...

Johanna; ja antligen ar vi i tredje trimestern, tack och lov! Har faktiskt lite kvar av min turkiet branna pa just kroppen, men annars ar det San Tropez fake tan som galler ;-)
Mitt kliande har tack och lov slutat, but then again, jag har massa andra trista symptom! Hoppas det lagger sig snart
KRAMAR

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin