Tuesday 22 October 2013

Nesting

 
Most pregnant women go through a "nesting" stage - I know for sure I did last time, and it's no different this time either...
The  typical nesting, you could say  are urges to prepare your home for the baby, and it usually mean anything from organising baby clothes to scrubbing the cupboards, washing all the cot and moses basket bedding  as well as painting and preparing the nursery.

 So far, nesting to me has meant going on shopping sprees! And crazily, I have days when I think I don't have enough things for my daughter, and I'm fighting the urge to buy more stuff.

Thankfully though, my Mum is here to help with it all, ranging from organising for more space etc, and choosing a pram, which we did today
- More on that later... :-)

 

2 comments:

G. said...

Hej!

Grattis till din Bambina :-) Kul med tjej efter en liten pojke.

Sag att du bor i Marylebone (vi med :) Du som har lite mer experience an mig med din sote son, vilket nursery gick han till i omradet? Min son ar bara 8 manader och vi ska nog ha nanny innan dess, men just in case du har ett bra tips!?

En annan sak: Vi aker skidor pa samma stalle (sag i din post att du redan bokat din resa:)... Har ni anvant ngn nanny agency dar till Sean? Vi aker over nyar (min man har hus dar) men vi har aldrig tidigare akt med bebben sa om du har erfarenhet av ngn nanny sa vore det toppen.

Sa manga fragor - men roligt att se ngn som ar lite "fore" en sjalv med barn o sa som bor i omradet :)

Kramar och hoppas du haft en fin vecka xx

London Mummy said...

G: Hej! Kul att du har hittat hit :-)

Min lille gosse borjade pa Ravenstone nar han var 1 1/2 ar har i narheten i Connaught Village. Och dar gar han fortfarande, 3.5ar senare (nu i "Reception").

Forvisso valdigt dyrt(!), men jag var och tittade pa en valdans massa nurseries och denna var helt klart bast da dom har en jatte stor tradgard sa barnen far leka utomhus (very rare in central London!) varje dag. Dessutom har dom oppet fran 8am-6pm till skillnad fran andra lokala Montessori nurseries etc som stanger redan 3.15pm.

Ang nanny i Courchevel, sa vet jag att dom har ett creche pa 1650 precis vid lifterna. Daremot har vi aldrig anvand oss av det da vi har med mig min mamma varje ar, som ser efter Sean nar jag och hubby aker skidor.

Far se hur det blir i April da vi ju ocksa komme har en nyfydd med oss, men battre nanny for min barn, (och billigare lol) an mamma far man leta efter! ;-)

Kram, och lycka till !

Hor av dig om det ar nat annat du vill veta - happy to help :-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin