Friday 29 January 2010

TGIF



This weekend I plan to:

The most obvious; spend it with only my two boys I love so deeply and no one else


Request that Bear leaves work early today

Recover from last night’s girly night out with large cups of tea throughout the day

Follow that up with some pick n’ mix sweets including really salty liquorish from the Swedish shop

Not make any plans before 11am both days so we can have a lie in and snuggle up in bed and watch a breakfast program

Go to Selfridges with Bear and pick a sexy lingerie set for me

Wrap up warm and go for a long walk in Regents Park in my current fave shoes; Uggs

Finalise and book our skiing holiday in March in the French Alps

Cooking a Hungarian style goulash

Watch a dvd (“Closer”) that my girlfriend lent me yesterday

Go with Bear when he takes Sean swimming and sit and watch & admire father and son playing in the water

Enjoy your weekend!

4 comments:

Matilda said...

Sexy lingerie.. ;) Lyx! Jag tror Myla är helt i din stil, har jag rätt? Finns ett par sett från dem jag gärna hade köpt, samt elle macpherson boudoir o som alltid agent provocateur (var på selfridges lingerie-avdelning innan i veckan :p)

Helena said...

Vart i Franska alperna ska ni åka? Jag ska åka skidor med skolbarnen i Valloire i Mars. x

Anonymous said...

Jag tycker att det ar roligt att folja dig och din familj. Jag ar sjalv gift med en engelsman, bor i London sedan 15 ar tillbaka och har tva barn. Jag undrar om du pratar svenska med Sean? Hur ser du pa tvasprakighet och ar det viktigt for dig? Roligt att hora vad du tycker.

London Mummy said...

M; yes Myla ar favoriten faktiskt. Net a porter reade ut lite nu men tyvarr var min storlek slutsald.
Selfidges e perfekt med de allra basta namnen under samma tak. OK, ska spana in Elle MacPherson, har inte riktig koll pa hennes range. Tack for tipset!

Helena; Vi ska aka till Courchevel och kommer gora en blog post om det vid ett senare tillfalle. Vad kul for dig att aka med klassen! Har aldrig varit i Valloire, hur hogt ligger det? Hoppas verkligen pa fint vader i Mars!

Anon; Vad trevligt att du foljer min blogg. Sjalv tycker jag ocksa det ar skoj att lasa om andra i samma situation, men hittills har jag bara hittat mamma bloggar fran Sverige eller runt om i landet, men inga i huvud staden. Kanner du till fler har i London sa tipsa garna! :-)

Ang sprak sa forsoker jag som regel att inte blanda de tva spraken med honom alls, utan alltid prata svenska med honom. En sprak terapeut forklarade att om jag pratar bade och, sa kommer han visst att forsta svenska helt, men han kommer att svara mig pa engelska, och det vill jag undvika. For mig ar det jatte viktigt att halla svenskan vid liv.

MVH, Catharina

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin