Tuesday 30 June 2009

For today




Ok, so I haven't done any lists for quite some time now. This one I got from The Simple Woman's Day Book .




FOR TODAY: .... Tuesday 30 June 09

Outside my window: bright sunshine, it's expected to be 31(!) degrees in London today



I am thinking: how fast Summer is already moving along



I am thankful for: for being in a position where I don’t have to go back to work, which then enables me to be a full time mum to Sean



From the kitchen: Its getting too hot to stand in front of the cooker, so I’m thinking of a cold pasta salad



I’m wearing: Safari style khaki shorts, white floaty military style shirt, barefoot and with sunglasses on my head



I’m creating: more wardrobe space by clearing out clothes and giving them to charity



I’m reading: The celeb diaries, bestseller by Mark Frith (ex editor of Heat Magazine)



I am going: turn MSN and camera on now and get connected with Mum in Sweden



I’m hoping: for a glorious summer with lots of quality time ( with all three of us are together with no agenda other than to simply be together) both at home and on holiday



Im hearing: Sean making "da-da" sounds



I’m praying for: health for me and my family



Around the house: toys on the living room floor and a happy 7 month old baby.

One of my favourite things: A peaceful Summer's evening, just as the sun is going down, sitting in the garden with Bear sipping on a glass of wine, Sean on a rug in front of us, Satie playing in the background and reading a favourite mag

A few plans for the rest of the week: picnic in Kensington Gdns with a few other mums and their babies today, lunch at our country club tomorrow as it's Bear's "working from home"-day, restaurant with Bear & Sean on Friday night, birthday party in Portman Square for Sean's playmate Nicholas who turns 1year.



And here is a picture thought I am sharing with you:

My first month after my arrival in London, April 1996 (Unfortunately the hard copy/original I have is black and white -I personally would have loved to see it in colours)
Join the SW Daybook fun HERE

5 comments:

Laban said...

Att bara vara, utan fullbokad almanacka är säkerligen välgörande för kropp & själ.

Picknick i sommargrönskan låter mycket trevligt.

http://www.orebroll.se/uso/pagewide____28795.aspx

Fotot, känns det som igår, för länge sedan, eller?

Laban said...

Det är lätt att gå och bli nostalgisk. Ja varför är det inte färgfoto när t.o.m. fotografiet från miljonprogramsområdet anno 1976 var i färg? Hade det inte varit för bilen där bakom (på 96-fotot alltså) hade man ju kunnat tro att denna bild hade åtskilligt fler decennier på nacken; alltså för dem som inte visste vem som var på bilden. Fast utsläppt hår hade kanske varit för vågat i början av Queen Elizabeth II:s era, eller?

Togs detta foto möjligen när du kom till ’din’ familj i England för att jobba som au-pair?

För egen del kan jag ju nämna att det bör finnas en del diabilder från familjesemestrarna i England från tidigare delen av min tonårstid. Hög tid att leta rätt på dessa. Och med adekvata tekniska utensilier torde det inte vara alltför svårt att överföra dessa till ADB-format.

Brittisk myntsensationsnyhet i svensk media; felaktigt präglade 2-pencemynt:
http://www.e24.se/lifestyle/klacksparkar/artikel_1421583.e24

Lika stor chans att få ett sådant mynt i växel som att vinna någon av de högre vinsterna på Triss, eller dess brittiska motsvarighet, månne?

London Mummy said...

Ingen Au-pair familj for mig inte!;-)
Fotot togs faktiskt av min forsta Brittiska pojkvan som jag traffade pa semester i London nagra manader innan jag slutligen lamnade Sverige for gott.
Ooops, och darmed har ni den primara anledn till min utlandsflytt.lol

Trist att hora om lotterna. Med det var ju som sagt forvantat. Statistiken horru! ;-)

Laban said...

Blott 20 år och ge sig iväg på sådana äventyr. :-) Vad sa de där hemma? Jag hoppas att det verkligen känns rätt nu!

Nu ska jag väl inte lägga mig i interna familjeangelägenheter, men om jag finner den rätta så vill jag ha tre ungar. Två är inte så bra; i synnerhet inte då det är två bröder med ett par års mellanrum, där den äldre styr och domderar. Därav min tanke med tre ungar. Och min mor var ju ensambarn så han var övertygad om att det skulle vara minst två.

Sean skulle nog uppskatta att få några syskon. ;-) Och du ser vill till så att era barn blir tvåspråkiga!? Ja, det är väl självklart? Råkade för ett par dagar sedan höra en kille tala svenska med stark brytning; det visade sig att han var engelsk. Annars brukar ju det vanliga vara att man s.a.s. får två modersmål, eller bör jag säga ett modersmål och ett fadesmål; och då givetvis behärskar båda språken.

~

Minnen som dyker upp:
Jag var väl 13 år typ och familjen for till England för första gången. På cykelsemester faktiskt. Så det blev en hel del B&B. Om jag icke missminner mig kostade det under £10 per person och natt. Hur som helst; på båten till England var det en tjej som nog var typ två år yngre än jag, och stod och behärskade arkadspelen, käkade godis, och talade såväl svenska som engelska flytande. Jag minns att jag blev mycket imponerad av detta; ja närmast avundsjuk! Där var det nog s.a.s. i andra riktningen; Sverige var hemmabasen och England var vad som gällde på somrarna.

Och när vi kom till Felixstowe, eller om det var Harwich? Minns inte så noga fast det var nog Felixstowe; så när vi gick in i någon turistinformation, möttes man av två engelska damer som talade engelska som hämtad från Hem till gården (Emerdale). Som på TV fast på riktigt! Vilken upplevelse.

Jaha, två små händelser som jag aldrig kommer att glömma.

Oj vad jag babblar. Upptäckte att en av mina tidigare bloggkommentarer blev riktigt, riktigt lång, och det blev väl något liknande nu. Ja, ja.

London Mummy said...

Mina foraldrar har alltid stottat mig och de val jag gjort (inkl London flytten), sa lange d ar inom lagens ramar :-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin