Wednesday 25 February 2009

Better health

Baby Bear having a mid morning nap today , unaware of that I used a tweezer and took a couple of hairs from him

In this moses basket, right next to our bed, is where Baby Bear usually sleeps, although judging by his size now, only for another month at the most. (Normally the TV "inside" our bed is not up like this, if it's not turned on, but I couldnt find the remote control.

Today I will take a few hairs from Baby Bear’s and my own head (or fingernail if you don’t have any hair!) and send it Rapha Centre, where they will analyze it.
I have been using them for a couple of years now as I had previously suffered badly from IBS (Irritable bowel syndrome), and send a piece of my hair to them every 6 months or so. Like they say ; “the hair holds a “picture” of you, which is why a forensic scientist can obtain DNA from hair regardless of it being bleached, dyed or permed.”

I have started to be bloated and constipated lately and am not sure why cause I haven't changed my diet really. I do have some medication and other supplements that I'm taking and it could be that they are no good for me, not sure. I am also sending in a sample of the formula (breastmilk substitute) that I'm feeding Baby Bear with.
Because at the Rapha Centre they will ask you if you take any medication or supplements as they want you to send that to them as well, so they can test it.

They then look at cellular energy levels, what is happening to your body and where the imbalances are. They will then use a combination of Celloid minerals and supplements to help bring the body back to balance.
I must say my experience with them has been great and anyone who is feeling a bit out of balance should get in touch with them (pls note; I am NOT being paid to mention them!)

4 comments:

Anonymous said...

Oj sa stor han har blivit och han ar verkligen en riktig sotnos..

xx Linda

London Mummy said...

Tack, Linda|!! Ja, han e allt en liten tjockis. Kladerna jag koper at honom ar storlekar for 4-6 manader och han ju bara knappt 3! :-))

Anonymous said...

Jag hade problem med min mage innan jag blev gravid men den hade aldrig vart sa dalig som efter jag hade fatt min dotter. Jag kavlade upp armarna, stangde av hjarnan och gick blint till doktorn och gick pa gastroskopin (en kamera ner i halsen). Jag testades samtidigt for mjolk- och glutenintollerans och undersokningen var klar inom en halv minut med hela kalaset. All onodig oro var till slut over och jag satt med testresultaten i hand snart darefter: Jag var inte allergisk men jag hade ett litet brack i magmunnen som med tiden efter fodseln hade borjat markts av mer. Under graviditeten hade min dotter tryckt pa magsacken och det hade forvarrat symptomen, och i och med stressen som ny mamma sa blev jag an kansligare i magen....

Omeprazol Ratiopharm 10mg var boten for mig, men jag skjot sa lange pa att ga till doktorn att det kravdes strang minimal diet, 10mg omeprazol morgon och kvall och stressovningar i tre ar innan magen ens borjade komma i balans igen! Min dotter har nu hunnit fylla fyra ar. :/

Sa vad jag vill hoppas pa ar att om hjalpen du far fran bolaget du kontaktar for dna-proverna, inte hjalper, skjut inte pa saker utan reagera Direkt sa du inte far lika illa. Man forandras sa mycket i kroppen nar man blir mamma och alla tekniker man anvant forr fungerar inte alla pa samma satt langre. Onskar dig all lycka till och hoppas att den alternativa sjukvarden lyckas bota din mage.

Kram kram,
/en annan mamma i UK

PS. Engelska sallader innehaller massor med fett i sin dressing, och dem tillsammans med kaffe ar likamed orosmage. Var forsiktig.

London Mummy said...

Anonymous: Vad kul att hora fran en annan mamma i UK!:-) Tusen tack for att du delade med det av sa personliga saker. Det var bade vist och modigt att besluta dig for gastroskopin, sjalv ar jag jatte radd for den, men vet ocksa att det kanske ar den enda losning for att komma at roten av problemet. Jag kommer att se huruvida mineralerna kommer att funka, hoppas ju pa framgang! Tank att det tog dig sa manga ar att kurera dig helt och komma i balans! Tack an en gang for din kommentar. Kram och varma halsningar, Catharina

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin